بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک
مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی
مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده کاوی
مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده کاوی
پایان نامه مدیریت دانش مشتریان بانک
پایان نامه مدیریت دانش مشتری
دانلود پایان نامه ارشدداده کاوی
دانلود پایان نامه داده کاوی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فناوری اطلاعات

بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

 

 

 

 

 

چکیده

افزایش روزافزون سطح رقابت در بازار، مدیران و تحلیل گران سازمان ها را وادار ساخته به دنبال راهکارهایی باشند که مزیت رقابتی را برای سازمان به ارمغان آورند. بر اساس مطالعات موجود، استفاده از دانش مشتری جهت اتخاذ استراتژی‌های لازم برای جلب رضایت مشتری می تواند سازمان ها را به سمت تحقق این هدف سوق دهد. از سوی دیگر گسترش بهره گیری از فناوری های بروز در زمینه اطلاعات و ارتباطات خصوصاً در بانک ها باعث بر جای ماندن حجم عظیمی از داده ها گشته که تحلیل و تصمیم-گیری بر اساس آن ها با روش های معمول گزارش گیری و روش-های آماری امکان پذیر نمی باشد. داده کاوی ابزار بروز و قدرتمندی است که در این پایان نامه جهت تحلیل داده ها به جهت استخراج دانش مشتری پیشنهاد می گردد.

 

هدف از این تحقیق با عنوان «مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد با استفاده از تکنیک های داده‌کاوی»، بخش‌بندی مشتریان بانک مهر اقتصاد، باهدف کشف ویژگی‌های رفتاری مشابه، برای کمک به مدیران این بانک جهت تسهیل اتخاذ استراتژی‌های متناسب با هر بخش و در نتیجه حفظ، تقویت و یا توسعه ارتباط با مشتریان و نهایتاً سودآوری برای این بانک می  باشد. داده‌های خام مورد نیاز جهت این مطالعه از پایگاه داده‌های بانک مهر اقتصاد استخراج شده است.

 

 

 

كلمات كلیدی :

داده کاوی

کشف دانش

مدیریت دانش مشتری

خوشه بندی مشتریان

 

 

 

 مقدمه

در سال های اخیر دانش  به عنوان منبعی ارزشمند در کنار منابعی چون کار، زمین، سرمایه قرار گرفت و به عنوان موتور تولیدکننده درآمد و یك دارایی مهم و راهبُردی برای سازمان شناخته شد. از طرفی به دلیل وجود رقابت شدید در بین کسب و کارهای امروزی از جمله صنعت بانکداری، مشتری و توجه به جایگاه او و ارتباط با او اهمیت ویژه ای یافته است. بنابراین مبحث بسیار مهم مدیریت دانش مشتری  مطرح گردید که امروزه مطالعات بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. مدیریت دانش مشتری با استفاده از راهکارهای مختلف مدیریت دانش نظیر روش‌های داده‌کاوی  زمینه بسیار خوبی را جهت استفاده مفید از گنجینه گران‌بهای دانش مشتری فراهم می آورد.

 

از سوی دیگر در عصر حاضر بهره گیری از فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات در عرصه های مختلف کسب وکار به امری گریزناپذیر مبدل گشته است. به طور خاص صنعت بانکداری از جمله صنایعی است که به‌کارگیری فناوری های روز دنیا در این صنعت می تواند مزیت رقابتی انکارناپذیری را برای آن ایجاد نماید. بنابراین این صنعت نیز از بهره گیری از بروزترین فناوری ها مستثنا نبوده و مواردی مانند بانکداری الکترونیک، سیستم‌های یکپارچه بانکداری ، دستگاه های خودپرداز، کارت های اعتباری، پایانه های خرید الکترونیک و… از مصادیق این امر می باشد.

ورود فناوری های جدید به سازمان سبب افزایش چشمگیر سرعت تولید اطلاعات و در نتیجه بر جای ماندن حجم عظیمی از داده‌ها گشته است. از آنجا که این داده‌ها اغلب حجیم و وسیع می-باشند، معمولاً به صورت خام قابل‌استفاده نیستند، بلکه دانش موجود در آن ها باید استخراج گردد. با این وجود که ارزش این داده‌ها بر کسی پوشیده نیست، حجم بسیار بالای داده‌های ارزشمند موجود، تحلیل و بهره گیری از آن ها را به امری چالش‌برانگیز مبدل ساخته است.

 

 چرا که تحلیل به واسطه روش‌های گزارش گیری سنتی در این مقیاس امکان پذیر نیست و روش‌های آماری موجود نیز از ظرفیت کافی جهت تحلیل این داده‌ها برخوردار نمی باشند. بنابراین باید به دنبال راهکاری بود که با غلبه بر این محدودیت، امکان انجام مطالعاتی جامع تر با نتایج دقیق تر و درصد خطای پایین تر را ممکن سازد. این مسئله گواهی بر لزوم به‌کارگیری روش‌های نوین تحلیل داده‌ها جهت حصول دانش، نظیر روش داده‌کاوی خواهد بود.دانش قابل توجهی که در زمان استفاده از خدمت یا مصرف کالا توسط مشتری، بین مشتری و سازمان تبادل می شود، به عنوان منبعی مهم برای سازمان شناخته می شود و کسب و بهره برداری از آن به یک مزیت رقابتی در سازمان ها تبدیل شده است.مدیریت دانش مشتری دربردارنده فرایندهایی ست که با شناسایی و اکتساب اطلاعات مشتری و نیز ایجاد و بهره برداری از دانش مشتریان، مربوط است [9]. چنین اطلاعاتی در ماورای محدوده های خارجی سازمان قرار دارند و دانشی که از آن ها استخراج می شود موجب ایجاد ارزش برای سازمان و مشتریان آن خواهد شد [32]. در این تحقیق مسئولیت کشف دانش بر عهده الگوریتم‌های داده‌کاوی خواهد بود. در ادامه از این دانش به عنوان راهنما در مسیر اتخاذ استراتژی‌های سازمان، بهره گیری می شود.

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول 1

1-1- مقدمه 2

1-2- تعریف مسئله 3

1-3- ضرورت انجام تحقیق 7

1-4- مراحل انجام تحقیق 8

1-5- محدوده تحقیق 9

1-6- اهداف تحقیق 9

1-7- ساختار پایان‌نامه 10

 

فصل دوم 12

2-1- مقدمه 13

2-2- مدیریت دانش 14

2-2-1- دانش چیست؟ 15

2-2-2- هرم دانش 15

2-2-3- انواع دانش 16

2-2-3-1- دانش صریح 16

2-2-3-2- دانش ضمنی 16

2-2-4- مدیریت دانش چیست؟ 17

2-2-5- استراتژی‌های مدیریت دانش 18

2-2-5-1- استراتژی اجتماعی سازی (تبدیل دانش پنهان به پنهان) 19

2-2-5- 2- استراتژی برونی سازی (پنهان به آشکار) 19

2-2-5- 3- استراتژی ترکیب سازی (آشکار به آشکار) 20

2-2-5- 4- استراتژی درونیسازی (آشکار به پنهان) 20

2-2-6-معایب عدم بهرهگیری از دانش در سازمان 20

2-2-7- اهداف مدیریت دانش 21

2-2-8- مدل های مدیریت دانش 21

2-3- مدیریت دانش مشتری 23

2-3-1- انواع دانش مشتری 24

2-3-2- مدل مدیریت دانش مشتری 28

2-4- مدیریت ارتباط با مشتری 29

2-4-1- مدیریت ارتباط مشتریان در نظام بانکی 32

2-4-2- مدیریت ارتباط با مشتری: اهداف، مزایا و چالش‌ها 33

2-5- مقایسه مفاهیم CKM و KM و CRM 34

2-6- تاریخچه‌ای از بانک و بانکداری 37

2-7-  سیر تحول فناوری اطلاعات در صنعت بانكداری 38

2-7-1 دوره اول: اتوماسیون پشت باجه 38

2-7-2- دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه 38

2-7-3- دوره سوم: اتصال مشتریان به حساب‌هایشان 38

2-7-4- دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و مرتبط كردن مشتریان با تمامی عملیات بانكی 39

2-7-5- بانكداری الكترونیك 39

2-8- داده‌کاوی 40

2-8-1- مقایسه روش‌های آماری و داده‌کاوی 40

2-8-2- مفهوم داده‌کاوی 42

2-8-3- داده‌کاوی و کشف دانش 44

2-8-4- فرایند داده‌کاوی 45

2-8-5- معرفی روش‌های داده‌کاوی 51

2-8-5-1- دسته‌بندی 53

2-8-5-2- درخت تصمیم 53

2-8-5-3- شبکه‌های عصبی 55

2-8-5-4- پیش بینی 56

2-8-5-5- خوشه‌بندی 56

2-8-5-5- انواع خوشه‌بندی 57

2-8-5-5-2- معیارهای ارزیابی در خوشه‌بندی 59

2-8-5-6- تحلیل انحراف 60

2-8-5-7- قواعد وابستگی (انجمنی) 61

2-8-5-8- تحلیل توالی 61

2-8-6- نرم‌افزار داده‌کاوی 62

2-8-7- کاربردهای داده‌کاوی 63

2-8-7-1- داده‌کاوی در صنعت بانكداری 63

2-9- پیشینه تحقیق 65

2-9-1- کاربرد داده‌کاوی در بخش‌بندی و مدل‌سازی رفتاری مشتریان در صنعت بانکداری 66

2-9-2- کاربرد داده‌کاوی در ارزیابی اعتبار مشتریان 68

2-9-3- کاربرد داده‌کاوی در زمینه کشف تقلب 69

2-9-4- کاربرد داده‌کاوی در تحلیل روی‌گردانی مشتری 69

2-10- جمع‌بندی مطالب فصل 74

 

فصل سوم 76

3-1- مقدمه 77

3-2- روش پیشنهادی 77

3-2-1- چارچوب تحقیق 77

3-2-2- انتخاب متغیرها 79

3-2-3- آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها 80

3-2-3-1- نرمال سازی داده‌ها 81

3-2-4- تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها 81

3-2-5- خوشه‌بندی 82

3-2-5-1- انواع خوشه‌بندی 83

3-2-5-2- خوشه‌بندی به روش K-Means 84

3-2-5-1-1- مزایای استفاده از الگوریتم خوشه‌بندی K-Means 85

3-2-5-1-2-  محدودیت‌های الگوریتم K-Means 85

3-2-5-2- خوشه‌بندی به روش WK-Means 86

3-2-5-3- خوشه‌بندی به روش A-H-Means 87

3-2-6- ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش 88

3-2-7- به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی 90

3-3- روش‌های جمع آوری اطلاعات 90

3-4- جمع‌بندی مطالب فصل 90

 

فصل چهارم 92

4-1- مقدمه 93

4-2- معرفی بانک مهر اقتصاد 93

4-3- موضوع و فعالیت بانک 94

4-4- محاسبات تحقیق 94

4-4-1- گام انتخاب و جمع آوری متغیرهای ورودی 95

4-4-2- گام آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها 96

4-4-3-گام تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها 97

4-4-4- گام خوشه‌بندی داده‌ها 97

4-4-4-1- خوشه‌بندی به روش K-Means 98

4-4-4-2- خوشه‌بندی به روش WK-Means 100

4-4-4-3- خوشه‌بندی به روش A-H-Means 100

4-4-5- ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش 101

4-4-6-گام به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی 102

4-5- نتایج تحقیق 104

4-6- جمع‌بندی مطالب فصل 106

 

فصل پنجم 107

5-1- مقدمه 108

5-2- خلاصه تحقیق 108

5-3- نتیجه‌گیری 109

5-4- زمینه‌های پیشنهادی، راهکارها و پیشنهاد‌ات جهت پژوهش‌های آتی 110

منابع و مآخذ 126

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول‌ها

جدول 2-1 انواع مختلف تبدیلات دانش 19

جدول 2-2 مقایسه مفاهیم مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش مشتری 35

جدول 2-3 مقایسه روش‌های تحلیل آماری و داده‌کاوی 41

جدول 2-4 فعالیت‌های مربوط به فازهای CRISP-DM و خروجی هر فعالیت 50

جدول 2-5 نمونه داده‌های مورد نیاز در یک مسئله مدل‌سازی به روش دسته‌بندی 54

جدول 2-6 معیارهای محاسبه شباهت در خوشه‌بندی 59

جدول 2-7 معیارهای محاسبه فاصله در خوشه‌بندی 60

جدول 2-8 پژوهش‌های انجام‌گرفته در زمینه کاربرد داده‌کاوی در صنعت بانکداری 71

جدول 3-1 متغیرهای تحقیق 80

جدول 4-1 نمونه ده‌تایی از داده‌های مربوط به مشتریان بانک مهر اقتصاد 95

جدول 4-2 متغیرهای نرمال شده 96

جدول 4-3 وزن نسبی متغیرهای تحقیق 100

جدول 4-5 مقادیر مجموع مربع خطاها در الگوریتم‌های مختلف خوشه‌بندی 101

جدول 4-6 دسته‌بندی مشتریان بر مبنای ویژگی‌های رفتاری مشابه 103

جدول 4-7 اطلاعات مربوط به خوشه‌بندی مشتریان بانک مهر اقتصاد به روش K-Means 104

 

 

 

فهرست تصاویر و نمودارها

شکل 2-1 سلسله‌مراتب دانش 16

شکل 2-2 دانش صریح فقط بخش کوچکی از دانش را تشکیل می‌دهد. 17

شکل 2-3 مدل مدیریت دانش پروبست و رمهارد 22

شکل 2-4 چارچوب خوشه انگور جهت نوع شناسی دانش مشتری 26

شکل 2-5 مدل مدیریت دانش مشتری 28

شکل 2-7 گام‌های فرایند تولید دانش از پایگاه داده‌ها 44

شکل 2-8 متدولوژی فرآیند استاندارد میان صنعتی داده‌کاوی (CRISP-DM) 47

شکل 2-9 دسته‌بندی کلی عملکردهای داده‌کاوی 52

شکل 2-11 نیروهای رقابتی پورتر 64

شکل 3-1 چارچوب تحقیق 78

شکل 4-1 خوشه اول، الگوریتم K-Means 98

شکل 4-2 خوشه دوم، الگوریتم K-Means 98

شکل 4-3 خوشه سوم، الگوریتم K-Means 99

شکل 4-4 خوشه چهارم، الگوریتم K-Means 99

شکل 4-5 خوشه پنجم، الگوریتم K-Means 99

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان نامه كارشناسی رشته روان شناسی با عنوان بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری و سلامت عمومی در بین نوجوانان 14 ساله شهر ابهر

پایان نامه كارشناسی رشته روان شناسی با عنوان بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری و سلامت عمومی در بین نوجوانان 14 ساله شهر ابهر فرزند پروری اختلال اجتماعی سلامت عمومی اختلال رفتاری نوجوانان 14 ساله شهر ابهر دانلود پایان…

پاورپوینت تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن

پاورپوینت تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن کلمات کلیدی : پاورپوینت تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن توسعه و مفاهیم مربوط به آن مفاهیم مربوط به توسعه تغییر اجتماعی انواع تغییر اجتماعی رابطه تغییر اجتماعی و توسعه مفهوم…

پروپوزال توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ

پروپوزال توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال اسکان غیر رسمی پروپوزال سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی علل شکلگیری…

شاخصهای اقتصادی و توزیع درآمد در میان کشورهای اسلامی

شاخصهای اقتصادی و توزیع درآمد در میان کشورهای اسلامی توزیع درآمد ضریب جینی کشورهای اسلامی شاخصهای اقتصادی دانلود مقاله شاخصهای اقتصادی و توزیع درآمد در میان کشورهای اسلامی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه

گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه نخ های استرج پارچه های كشباف نخ های پلی آمید معمولی دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع و معماری با عنوان پارچه گزارش كارآموزی خرید گزارش كارآموزی انجام گزارش كارآموزی سیستم همکاری…

پاورپوینت کامل و جامع حسابداری سنجش مسئولیت Responsibility Accounting

پاورپوینت کامل و جامع حسابداری سنجش مسئولیت Responsibility Accounting مدیریت تعالی سازمان مسئولیت ابزار سنجش معیارهای ارزیابی عملكرد سیستم حسابداری سنجش مسئولیت حسابداری سنجش مسئولیت دانلود پاورپوینت حسابداری سنجش مسئولیت Responsibility Accounting اهداف وفواید حسابداری سنجش مسئولیت مفاهیم حسابداری بر…

پاورپوینت قیمت گذای در بازارهای بین المللی

پاورپوینت قیمت گذای در بازارهای بین المللی کلمات کلیدی : پاورپوینت قیمت گذای در بازارهای بین المللی تحقیق قیمت گذای در بازارهای بین المللی قیمت گذای در بازارهای بین المللی اصول قیمت گذاری تعریف قیمت‌گذاری اهداف قیمت گذاری قیمت گذاری…

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش برند پرسشنامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت در سازمان 102 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت در سازمان 102 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت در سازمان ادبیات نظری عدالت در سازمان چارچوب نظری عدالت در سازمان فصل دوم پایان نامه عدالت در سازمان دانلود مبانی نظری عدالت در…

ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت

ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده…

پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای ساختمان های با مصالح بنایی در 48 اسلاید متنوع همراه با شکل و جداول و آیین نامه های مربوطه

پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای ساختمان های با مصالح بنایی در 48 اسلاید متنوع همراه با شکل و جداول و آیین نامه های مربوطه کلمات کلیدی : پاورپوینت مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان طرح و اجرای…

پروپوزال تحلیل فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره

پروپوزال تحلیل فقهی و حقوقی اذن ولی در نکاح دختر باکره کلمات کلیدی : پروپوزال نکاح دختر باکره اذن پدر در نکاح دختر باکره  اذن پدر در نکاح دختر باکره در حقوق ایران اذن پدر در نکاح دختر باکره از…

تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان

تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان کلمات کلیدی : اعتبار برند پرستیژ برند تصویر برند قصد خرید مجدد قصد خرید مجدد مشتریان پایان نامه قصد…

مبانی نظری ارزیابی رابطه بین شرایط فیزیکی محیط کار و روحیه کارکنان در طراحی فضاهای اداری

مبانی نظری ارزیابی رابطه بین شرایط فیزیکی محیط کار و روحیه کارکنان در طراحی فضاهای اداری طراحی پلان باز رضایتمندی محیطی طراحی پلان باز در محیط های اداری استفاده از پلان باز در طراحی محیط های اداری تاثیر طراحی پلان…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمانها با مدل ترکیبی Neuro-DEA

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمانها با مدل ترکیبی Neuro-DEA ارزیابی عملکرد شهرکهای صنعتی ارزیابی عملکرد سازمانی چیست ارزیابی عملکرد سازمان چیست ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی مبانی نظری ارزیابی عملکرد…

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت و جهانگردی با عنوان مدیریت بخش عمومی (اداره جهانگردی)

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت و جهانگردی با عنوان مدیریت بخش عمومی (اداره جهانگردی) مدیریت متمرکز مدیریت بخش عمومی نظام سیاست گذاری جهانگردی مدیریت بخش دولتی و خصوصی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت و گردشگری با عنوان مدیریت بخش…

پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با مدیریت دانش در بانک

پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با مدیریت دانش در بانک پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه سرمایه اجتماعی پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی پرسشنامه ارزیابی فرایندهای مدیریت دانش پرسشنامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش پرسشنامه رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش پرسشنامه…

فصل دوم پایان نامه استرس

فصل دوم پایان نامه استرس کلمات کلیدی : پیشینه استرس پیشینه تحقیق استرس پیشینه نظری استرس پیشینه داخلی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه تحقیق درباره استرس پیشینه تحقیق استرس شغلی مبانی نظری مدیریت استرس مبانی نظری در مورد…

اخلاق در پژوهش در پژوهشهای دانشجویی

اخلاق در پژوهش در پژوهشهای دانشجویی مقاله اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش pdf کاربرد اخلاق در پژوهش چیست اخلاق پژوهشی چیست ملاحظات اخلاقی در انجام پژوهش اخلاق در پژوهش تاریخچه اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش پزشکی رفتن به…

نقش قابلیت پیش بینی صدمه در مسولیت بزهکار

نقش قابلیت پیش بینی صدمه در مسولیت بزهکار پیش بینی صدمه مسولیت بزهکار قطع رابطه علیت دانلود مقاله نقش قابلیت پیش بینی صدمه در مسولیت بزهکار سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه

ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه پایان نامه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی…

پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان

پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد و دستاوردهای آن در اقتصاد کلان مدلهاي اقتصادی كلاسيك جديد نظریه های اقتصادی كلاسيك جديد ساختار مدلهاي كلاسيك جديد…

روش های اجرایی ساختمان سازی

روش های اجرایی ساختمان سازی تایلت آپ پانل های پوما صنعتی سازی ساختمان در ایران دانلود مقاله تکنیکهای نوین در ساختمان سازی دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقالات عمران دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقاله روش های اجرایی ساختمان سازی…

ارزیابی اثرات رنگ بر حافظه دانش آموزان دبستانی

ارزیابی اثرات رنگ بر حافظه دانش آموزان دبستانی اثرات رنگ بر حافظه بچه های دبستانی تاثیر رنگ بر حافظه كودكان اثرات رنگ بر حافظه ارزیابی اثرات رنگ بر حافظه دانش آموزان دبستانی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه رشته…

مبانی نظری ارزیابی رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی

مبانی نظری ارزیابی رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری رابطه یادگیری سازمانی با رفتار…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *