مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی درایو فرکانس متغیر بهینه سازی مصرف انرژی کنترل کننده های دور موتور اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی بهینه سازی…

انواع خشونت علیه زنان در خانواده و آثار آن

انواع خشونت علیه زنان در خانواده و آثار آن کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در حقوق بین الملل دانلود پایان نامه…

معادله مشخصه یك موجبر صفحه ای ساخته شده با مواد دستگردان

معادله مشخصه یك موجبر صفحه ای ساخته شده با مواد دستگردان مقاله کارشناسی موجبر صفحه ای رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی 55 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی پیشینه در مورد هوش هیجانی پیشینه پژوهشی هوش هیجانی پیشینه داخلی هوش هیجانی پیشینه نظری هوش هیجانی مبانی نظری هوش هیجانی…

دانلود پرسشنامه امید به زندگی حلاجیان با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه امید به زندگی حلاجیان با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه امید به زندگی پرسشنامه اميد به زندگي حلاجيان پرسشنامه میزان امید به زندگی پرسشنامه در مورد امید به زندگی پرسشنامه امید به زندگی سالمندان نمره گذاری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط مبانی نظری غنی سازی روابط پیشینه تحقیق غنی سازی روابط پیشینه داخلی غنی سازی روابط پیشینه خارجی غنی سازی روابط پیشینه پژوهش…

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک توسط مشتریان با استفاده از مدل‌‌های پذیرش تكنولوژی و بازاریابی رابطه مند

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک توسط مشتریان با استفاده از مدل‌‌های پذیرش تكنولوژی و بازاریابی رابطه مند همراه بانک بانکداری الکترونیک بازاریابی رابطه مند مدل پذیرش تکنولوژی دانلود مقالات رشته مدیریت بازاریابی رابطه مند پذیرش همراه بانک توسط…

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان عوامل اجتماعي موثر برسلامت سالمندان عوامل جمعيتي موثر برسلامت سالمندان عوامل اقتصادي موثر برسلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت روان سالمندان عوامل موثر بر…

پرسشنامه بررسی میزان تاثیر کیفیت خدمات مالی و عدالت بر رضایت مشتری در صنعت بانکداری

پرسشنامه بررسی میزان تاثیر کیفیت خدمات مالی و عدالت بر رضایت مشتری در صنعت بانکداری پرسشنامه کیفیت خدمات مالی و عدالت پرسشنامه رضایت مشتری در بانک پرسشنامه رضایت مشتری در صنعت بانکداری پرسشنامه کیفیت خدمات مالی و عدالت در صنعت…

عیوب موجب فسخ نکاح

عیوب موجب فسخ نکاح فسخ نکاح فریب در ازدواج عیوب موجب فسخ نکاح عیوب زن در فسخ نکاح عیوب مرد در فسخ نکاح عیوب مسبب فسخ نکاح دانلود تحقیق فسخ نکاح دانلود تحقیق فریب در ازدواج رفتن به سایت اصلی…

بررسی شاخص های ارزیابی عملکرد مالی شرکتها

بررسی شاخص های ارزیابی عملکرد مالی شرکتها ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد مالی شرکتها شاخص های ارزیابی عملکرد مالی شاخص های ارزیابی عملکرد مالی شرکتها تحقیق ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه شاخص های…

کاربرد مدیریت بار در بخش صنعت

کاربرد مدیریت بار در بخش صنعت صنعت مدیریت بار جابجایی بار روش شناسی جابجایی بار کاربرد مدیریت بار در بخش صنعت بکارگیری تکنیک جابجایی بار دانلود مقاله مدیریت کاربرد مدیریت بار در بخش صنعت رفتن به سایت اصلی کاربرد مدیریت…

مبانی نظری و تاریخچه ادبیات کودک

مبانی نظری و تاریخچه ادبیات کودک کلمات کلیدی : مبانی نظری ادبیات کودک چارچوب نظری ادبیات کودک فصل دوم پایان نامه ادبیات کودک دانلود مبانی نظری ادبیات کودک پیشینه تحقیق ادبیات کودک پیشینه داخلی ادبیات کودک پیشینه خارجی ادبیات کودک…

پروتکل درمانی و پکیج آموزشی منابع شناخت خود

پروتکل درمانی و پکیج آموزشی منابع شناخت خود کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل ابراز وجود پروتکل درمانی شناخت خود پروتکل درمانی منابع شناخت خود دانلود پروتکل…

بهبود عملکرد پروتکلهای XLEACH و LEACH در جهت افزایش احتمال انتخاب سرگروه شدن گره در شبکه های حسگر بیسیم

بهبود عملکرد پروتکلهای XLEACH و LEACH در جهت افزایش احتمال انتخاب سرگروه شدن گره در شبکه های حسگر بیسیم پروتکلهای مسیریابی شبکه های حسگر پروتکلهای مسیریابی پویا شبکه های حسگر بیسیم بهبود عملکرد پروتکلهای XLEACH و LEACH در جهت افزایش…

بیمه و مقررات حاکم بر آن

بیمه و مقررات حاکم بر آن بیمه دانلود مقاله بیمه نامه دانلود مقاله بیمه مقررات حاکم بر بیمه دانلود مقاله بیمه و مقررات حاکم بر آن مقررات حاکم بر بیمه رفتن به سایت اصلی بیمه و مقررات حاکم بر آن…

پاورپوینت کتاب بررسی مسائل اجتماعی ايران ( گروه مؤلفان)

پاورپوینت کتاب بررسی مسائل اجتماعی ايران ( گروه مؤلفان) کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بررسی مسائل اجتماعی ايران (گروه مولفان) پاورپوینت کتاب بررسی مسائل اجتماعی ايران پاورپوینت کتاب مسائل اجتماعی ايران دانلود کتاب بررسی مسائل اجتماعی ايران پاورپوینت…

استقرار عدالت در سازمان و موانع اجرای تحقق عدالت سازمانی

استقرار عدالت در سازمان و موانع اجرای تحقق عدالت سازمانی ابعاد عدالت سازمانی پایان نامه عدالت سازمانی پایان نامه در مورد عدالت سازمانی نظریه های مربوط به عدالت سازمانی عوامل موثر بر عدالت سازمانی بررسی عوامل موثر بر عدالت سازمانی…

پرسشنامه بررسی تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده و تاثیر آن بر درگیری ذهنی ، رضایت و تصمیم خرید بیمه عمر و پس انداز

پرسشنامه بررسی تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده و تاثیر آن بر درگیری ذهنی ، رضایت و تصمیم خرید بیمه عمر و پس انداز پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات تست سرو كوال پرسشنامه استاندارد و جهانی كیفیت خدمات پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات…

ارتباط میان كیفیت خدمات و رضایت مشتری

ارتباط میان كیفیت خدمات و رضایت مشتری شاخص‌ها تعیین كننده كیفیت خدمات ارائه شده به مشتری عوامل بحران كیفیت خدمات از نقطه نظر مشتری شاخص‌های تعیین رضایت مشتری دانلود مقاله ارتباط میان كیفیت خدمات و رضایت مشتری سیستم همکاری در…

مقاله رشته معماری با عنوان بادگیرها همراه با پاورپوینت

مقاله رشته معماری با عنوان بادگیرها همراه با پاورپوینت بادگیر بناهای بادگیر شهر بادگیرها بادگیر چیست دانلود مقاله رشته معماری دانلود مقاله بادگیر معماری بادگیر دانلود مقاله معماری بادگیرها دانلود پاورپوینت بادگیر رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته معماری…

دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی عمومی

دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی عمومی کلمات کلیدی : پایان نامه خودکارآمدی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه خودکارآمدی عمومی پایان نامه در مورد خودکارآمدی عمومی پایان نامه در مورد خودکارآمدی مربیان ورزشی دانلود پایان نامه خودکارآمدی مربیان ورزشی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات نوین 89 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات نوین 89 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فناوری اطلاعات نوین دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات نوین پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات نوین دانلود پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات نوین پیشینه داخلی فناوری اطلاعات نوین پیشینه خارجی فناوری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوشمندی بازاریابی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوشمندی بازاریابی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوشمندی بازاریابی مبانی نظری هوشمندی بازاریابی پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی پیشینه داخلی هوشمندی بازاریابی پیشینه خارجی هوشمندی بازاریابی پیشینه پژوهش هوشمندی بازاریابی پیشینه نظری هوشمندی بازاریابی ادبیات…

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *