مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان

مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان
دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان
پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان
ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان
فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی نابینایان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان
ادبیات و مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته علوم تربیتی و اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

مقدمه

محققان در طی سال‌های متمادی نشان داده‌اند افراد آسیب دیده بینایی در زمینه مهارت‌های اجتماعی مثل آغاز كردن یك رابطه (كف[1]، 2002، كورن و كوئینز[2]، 2002، مك گاها و فرین[3]، 2001)، دوستی و روابط اجتماعی (كلسی[4]، 2006، كف، 2004، ساكس وسیلبرمن[5]، 2000، هاره و آرو[6]، 2000)، شایستگی اجتماعی (وایت[7]، 2003، وندی[8]، 1991) و ارتباطات غیركلامی (ساكس و سیلبرمن، 2000) در مقایسه با همسالان بینای خود به طور معناداری در سطح پایینی قرار دارند بر اساس نتایج پژوهش‌ها، علت مشكلات افراد با نقایص بینایی در تعاملات اجتماعی، وجود تأخیرات رشدی در ارتباطات بیان شده است. نتایج مطالعات نشان داده است كه دانش‌آموزان با آسیب بینایی نسبت به همسالان بینایشان به میزان كمتری شروع‌كننده تعاملات اجتماعی هستند و به میزان كمتری به آن علاقه نشان می‌دهند.

در چند سال گذشته، محققان توجه مضاعفی به عملكردهای اجتماعی در افراد با ناتوانی‌های مختلف جسمی معطوف داشته‌اند (گرشام، 1981، ون هسلت و ماتسون[9]‌، 1983). افراد با نیازهای خاص از لحاظ اجتماعی منزوی و گوشه‌گیر می‌شوند و بازخوردهای نامناسبی را در تعاملات بین فردی خود از محیط دریافت می‌كنند و تمایل به تعامل با همتایان بینای خود ندارند.

برطبق نظر مک کاسپی (1996)، جوانان با نقایص بینایی درزمینه‌ی یادگیری خود به خودی در قلمرو اجتماع توانایی محدودی دارند. دیگرمحققان عنوان می‌کنند كه رفتارهایی مانند بی‌توجهی به علایق دیگران، الگوهای غیرمعمول زبانی وعدم ترجیح تعامل با بزرگسالان درافراد با نقص بینایی رایج است.

 

 

شیوه‌های آموزش مهارتهای اجتماعی

قبل از شروع آموزش مهارتهای اجتماعی باید این امر روشن شود كه چه مهارت‌هایی برای آموزش به كودكان و نوجوانان حائز اهمیت است. در تعیین این مهارتها باید چند نكته را مشخص كرد از جمله مرحله رشد كودك كه در سرعت بخشیدن یابه تاخیر انداختن آموزش و كسب مهارت مؤثر است. بافت فرهنگی و موقعیتی، و نیز دیدگاههای كسانی كه در محیط پیرامون فرد هستند مثل والدین، همسالان و معلمان در تعیین نوع مهارت دخیل می‌باشند، ‌گاه میان برداشت بزرگسالان از مهارتهای اجتماعی مورد نیاز كودكان و نوجوانان تفاوت بسیار به چشم می‌خورد و مهارتها بر حسب موقعیت متفاوت به نظر می‌رسند. مثلا معلمان در كلاس درس، آن دسته از رفتارهای اجتماعی را كه به آموزش مهارتهای تحصیلی كمك می‌كنند ارزشمند می‌دانند. گرشام (1984) معتقد است نتایج مهم اجتماعی تعلیم مهارتهای اجتماعی به كودكان را می‌توان شامل مواردی چون پذیرش در گروه همسالان مورد قبول بزگسالان خاص قرار گرفتن سازش با محیط تحصیلی، عمل به عقل سلیم و عدم ارتباط با دستگاه قضایی نوجوانان دانست.

ظاهراً نتایج مطلوب در انتخاب مهارت‌های اجتماعی برای آموزش به كودكان عامل مهمی در تعیین محور آموزش به شمار می‌آید، زیرا اگر مثلا هدف پذیرش كامل همسالان در مقابل موفقیت كلاسی یا روابط اصلاح شده خانه مطرح باشد، نحوه تأكید تفاوت می‌كند (كارتلج و میلبرن، 1985).ساکس و همکاران اظهار كرد كه آموزش مهارت‌های اجتماعی برای جوانان با نقص بینایی بسیار مهم است. آنها ذكر كردند كه اگر كودكان اساس مهارتهای تعاملات اجتماعی شان را در سالهای اولیه توسعه ندهند، توانایی شان برای موفقیت به عنوان یك بزرگسال هم در كار و هم در زندگی شخصیشان ممكن است تحت تأثیر قرار گیرد.

 

ضرورت پرورش مهارت‌های اجتماعی كودك، در بسیاری از موارد زمانی احساس می‌شود كه درافراد رفتار نامطلوب به چشم می‌خورد و علت آن نبود رفتار مطلوب در مجموعه رفتارهای فرد است، طبق نظر فوق، انتخاب رفتار مطلوب به جای رفتارهای مساله‌ساز به عوامل بسیاری بستگی دارد، كه معمولاً ارزیابی ذهنی افراد ذیربط از آن جمله است. این توانش‌ها راههای اجتماعی مناسبی برای ابراز احساس‌ها، عدم توافق‌ها و یا درخواست برای تغییر رفتار غیرمعمول دیگری فراهم می‌آورند. شیوه‌های آوزش به نابینایان بدین قرار است:

1- تدریس آموزش[10]: در جلسات اولیه مسائل كلی مهارت‌های اجتماعی به نوجوانان آموزش داده می‌شود. این آموزش می‌تواند به صورت نوبتی [11] یا ادای ساده كلامی اجرا شود كه شامل اطلاعاتی در زمینه مهارتهای اجتماعی است. این روش مستقیم است و محتوای آن بعداً توضیح داده می‌شود.

2- الگوسازی[12]: الگو یك تكلیف بسیار مهم برای تعلیم مهارتهای اجتماعی است جنبه‌ی اساسی الگو‌سازی آنست كه ما می‌توانیم رفتارها یا مهارتها یا استراتژیهای مقابله‌یی خاصی را بدون توضیح كسل‌كننده و نامرتب نشان دهیم. برای الگو‌سازی می‌توان از نوارهای ویدیویی استفاده كرد كه درآنها شیوه‌های پاسخ به موقعیت‌ها توسط نوجوانان نمایش داده می‌شود. رهبر گروه شاید یك فرد را كه از گروه انتخاب شده است دعوت كند و از او بخواهد مهارت‌های خاصی را به نمایش بگذارد. بنابراین وقتی یك موقعیت بازی نقش در گروه مطرح شد طریقه‌ی مقابله این نقش را به دیگران نشان می‌دهد. سرانجام الگو‌سازی می‌تواند برای نشان دادن راههای غیر مؤثر برخورد با موقعیت مفید باشد. اگر اعضای گروه از یك موضوع ترس داشتند، خود درمانگر می‌تواند این نقش را بازی كند و به اعضا اجازه دهد كه عملكرد او را نقد كنند. بر اساس الگو‌سازی و بحث روی موضوع چه نباید كرد، گروه می‌تواند نقشهای گوناگون مؤثر در موقعیت‌های اجتماعی را بازی كند.

 

3- ایفای نقش[13]: ارزش ایفای نقش در طول تعلیم این است كه ایجاد موقعیت می‌كند از این رو مشابهت فراوانی با موقعیت‌های واقعی دارد بنابراین نوجوانان می‌توانند پاسخ به محرك‌هایی را كه بعداً در موقعیت واقعی برخورد می‌كنند فرا بگیرد. در این روش درمانگر كنترل زیادی در دست دارد به آن سبب كه:

الف) نوجوانان می‌توانند هر نقش را چندین مرتبه تمرین و تكرار كنند به این دلیل شكست اهمیت كمتری می‌یابد.

ب) نوجوانان می‌توانند قطعات كوچكی از زنجیره‌های مهارتها را تمرین و در آخر آنها را به هم متصل كنند.

ج) جنبه‌های گوناگون بر حسب نیازهای درمانی انتخاب می‌شوند.

د) موقعیت‌ها را می‌توان خیلی واقعی یا ساده برگزار كرد.

 

به طور معمول ایفای نقش به ترتیب، توسط افراد گروه اجرا می‌شود و افراد گروه راههای مؤثر و غیر مؤثری را كه در روش الگو‌سازی یاد گرفته‌اند به صورت ایفای نقش به اجرا می‌گذارند. درجلسات ایفای نقش، محدودیت زمانی وجود ندارد، بلكه گروه می‌تواند چندین مرتبه به موقعیت قبلی باز گردد و تمرین را تكرار كند، تا اینكه افراد مهارت‌های لازم را فرا بگیرند. بنابراین ایفای نقش جنبه مهمی از آموزش است كه قابلیت انعطاف زیادی دارد و می‌تواند با نیازهای فرد مناسب مطابقت كند.

4- تكنیك‌های رفتاری[14]: هر چند كه تكنیك‌های رفتاری در تعلیم مهارتها یك روش رساندن مفهوم کلام است كه می‌تواند بسیار تسریع‌كننده باشد. برای مثال وقتی فرد سعی می‌كند سر صحبت با فردی را باز كند، وقتی به طور واقعی با یك موقعیت ایفای نقش مواجه می‌شود، نمی‌تواند فكر كند كه چه بگوید در اینجا درمانگر می‌تواند به طور مستقیم جملاتی را كه لازم است به فرد یاد بدهد.

5- تكنیك شناختی[15]: یكی از مسائلی كه بیشتر نوجوانان به خاطر آن به درمانگر مراجعه می‌كنند، عدم اعتماد به نفس در ابراز وجود است جنبه‌ی اصلی درمان اضطرابها و مشكلات عملكردی است كه بر اثر عبارات منفی منسوب به خود[16] در افراد ایجاد شده‌اند (شاداب، 1373).

[1]- Kef

[2]- Carren & Coins

[3]- Mac Gaha & Ferrin

[4]- Kelsey

[5]- Silberman

[6]- Harre & Arro

[7]- White

[8]- Wandy

[9]- Hasselt & Matson

[10]- Diactic teaching

[11]- Han cats

[12]- Modclling

[13]- Role playing

[14]- Behavioral techinges

[15]- Cognitive

[16]- Negative self statement

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مروری برمبانی نظری و  پیشینه پژوهش

 

مبانی نظری مهارتهای اجتماعی

2-5 مهارتهای اجتماعی 20

2-5-1 فرآیند ارتباط اجتماعی 20

2-5-2 مفهوم مهارتهای اجتماعی 20

2-5-3 تعریف مهارت‌های اجتماعی 22

2-5-4 ویژگی‌های مهارتهای اجتماعی 24

2-5-5 شش ویژگی عمده مهارتهای اجتماعی 25

2-5-6 طبقه‌بندی مهارتهای اجتماعی از نظر کارکرد 26

2-5-7 فرایند‌های عاطفی و شناختی در مهارت اجتماعی 27

2-5-7-1 مهارت‌های اجتماعی مربوط به عواطف 28

2-5-7-2 مهارت‌های مربوط به شناخت اجتماعی 28

2-5-8 پیامد‌های مهارتهای اجتماعی 29

2-6 مهارت‌های اجتماعی نابینایان 30

2-6-1 رشد اجتماعی در نابینایان 30

2-6-2 ویژگی‌های و محدودیت‌های روانشناختی کودکان نابینا 31

2-6-3 تأثیر اختلال بینایی در فرآیند‌های تحول روانی 35

2-6-4 خصوصیات افراد با ناتوانی اجتماعی 38

2-6-5 سازگاری اجتماعی افراد دارای نقص بینایی و عوامل موثر بر آن 40

2-6-6 عوامل مؤثر در سازگاری نابینایان 43

2-6-7 اهمیت مهارت‌های افراد آسیب دیده بینایی 45

2-7 شیوه‌های آموزش مهارتهای اجتماعی 46

 

پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی

2-8 پیشینه و تاریخچه موضوع تحقیق 49

2-8-1 تحقیقات انجام شده پیرامون در خارج از کشور 49

2-8-2 تحقیقات انجام شده در ایران 51

 

منابع

 

 

 

 

 

 

 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات اضطرابی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات اضطرابی مبانی نظری اختلالات اضطرابی پیشینه اختلالات اضطرابی دانلود مبانی نظری اختلالات اضطرابی پیشینه تحقیق اختلالات اضطرابی ادبیات نظری اختلالات اضطرابی فصل دوم پایان نامه اختلالات اضطرابی مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات اضطرابی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی 59 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی مبانی نظری بهزیستی روانشناختی پیشینه تحقیق بهزیستی روانشناختی فصل دوم پایان نامه ارتباط خودکنترلی فصل دوم پایان نامه بهزیستی…

پوششهای پایه رنگ

پوششهای پایه رنگ پوششهای رنگ پوششهای فسفات آماده سازی سطح فلزات دانلود مقالات صنایع دانلود مقالات مهندسی صنایع رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته صنایع پوششهای پایه رنگ     مقدمه  مهمترین كاربرد صنعتی پوششهای فسفات برای آماده سازی سطح…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنا درمانی 55 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنا درمانی 55 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنا درمانی مبانی نظری معنا درمانی پیشینه تحقیق معنا درمانی پیشینه داخلی معنا درمانی پیشینه خارجی معنا درمانی پیشینه پژوهش معنا درمانی پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق ترافیک شهروندی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق ترافیک شهروندی مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه اخلاق ترافیک شهروندی دانلود مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه تحقیق اخلاق ترافیک شهروندی ادبیات نظری اخلاق ترافیک شهروندی فصل دوم پایان نامه اخلاق ترافیک شهروندی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق کار 106 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق کار 106 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اخلاق کار مبانی نظری اخلاق کار پیشینه تحقیق اخلاق کار پیشینه داخلی اخلاق کار پیشینه خارجی اخلاق کار پیشینه پژوهش اخلاق کار پیشینه نظری اخلاق…

ماهیت شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات با رویکردی جدید در قابهای خمشی فولادی

ماهیت شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات با رویکردی جدید در قابهای خمشی فولادی فولاد پرمقاومت شکل پذیری قابهای خمشی فولادی فلسفه شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات ماهیت شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات با رویکردی…

پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت

پایان نامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در شرکت ها پایان نامه مدیریت دانش در شرکت پایان نامه استقرار مدیریت دانش در شرکت پایان نامه پیاده سازی مدیریت…

ارزیابی اثرات توانمندسازی منابع انسانی بر کارکرد بانک

ارزیابی اثرات توانمندسازی منابع انسانی بر کارکرد بانک توانمندسازی منابع انسانی تاثیر توانمندسازی بر عملکرد کارکنان اثرات توانمندسازی منابع انسانی بر کارکرد بانک تاثیر توانمندسازی منابع انسانی بر عملکرد سازمان دانلود پایان نامه توانمندسازی منابع انسانی ارزیابی اثرات توانمندسازی منابع…

خلاصه کتاب تئوری های مدیریت دکتر نیاز آذری

خلاصه کتاب تئوری های مدیریت دکتر نیاز آذری خلاصه کتاب تئوری های مدیریت دکتر نیاز آذری رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب تئوری های مدیریت دکتر نیاز آذری نظریه های سازمان و مدیریت در هزاره سوم به تعداد 101 صفحه…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی پیشینه فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ سازمانی تاريخچه…

پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت

پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت دانلود پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت تعریف حسابداری منابع انسانی مراحل توسعه حسابداری منابع انسانی ضرورت و اهداف حسابداری منابع انسانی مشکلات حسابداری داراییهای انسانی 3پرسش عمده حسابداری داراییهای انسانی محدودیت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درک شنیداری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درک شنیداری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه درک شنیداری مبانی نظری درک شنیداری پیشینه تحقیق درک شنیداری پیشینه داخلی درک شنیداری پیشینه خارجی درک شنیداری پیشینه پژوهش درک شنیداری پیشینه نظری درک شنیداری…

تحلیل و مقایسه رویکردهای توجیه معرفت شناسی دینی با دیدگاه ملاصدرا

تحلیل و مقایسه رویکردهای توجیه معرفت شناسی دینی با دیدگاه ملاصدرا پایان نامه معرفت شناسی پایان نامه معرفت شناسی دینی معرفت شناسی از دیدگاه ملاصدرا معرفت شناسی دینی از دیدگاه ملاصدرا رویکردهای توجیه معرفت شناسی معرفت شناسی دینی در جهان…

مقاله اجزای گیاهان

مقاله اجزای گیاهان گیاهان اجزای سازنده گیاهان وظیفه هر بخش گیاهان دانلود مقاله اجزای گیاهان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته کشاورزی fileina فروشگاه ساز فایل…

پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین کریستنسن و سولاوای CPQ با روایی و پایایی

پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین کریستنسن و سولاوای CPQ با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه CPQ پرسشنامه الگوهای ارتباطی پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین پرسشنامه الگوهای ارتباطی cpq پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین cpq پرسشنامه الگوهای ارتباطی کریستنسن و سولاوای پرسشنامه…

اصول و مبانی تربیت دینی و عوامل موثر بر آن با توجه به نیازهای دوره نوجوانی

اصول و مبانی تربیت دینی و عوامل موثر بر آن با توجه به نیازهای دوره نوجوانی پایان نامه تربیت دینی مبانی تربیت دینی اصول تربیت دینی اصول و مبانی تربیت دینی عوامل موثر بر تربیت دینی نیازهای دوره نوجوانی مراحل…

پایان نامه شبکه های حسگر بی سیم زیر آب

پایان نامه شبکه های حسگر بی سیم زیر آب کلمات کلیدی : شبکه های حسگر بی سیم زیر آب رفتن به سایت اصلی پایان نامه شبکه های حسگر بی سیم زیر آب به تعداد 53 صفحه pdf مقدمه فصل اول:…

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده رشته کامپیوتر دانلود مقاله سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده کامپیوتر دانلود مقالات ترجمه شده ‏‎MDA سیستم…

پاورپوینت کنترل و قدرت

پاورپوینت کنترل و قدرت دانلود رایگان پاورپوینت کنترل و قدرت پاورپوینت کنترل و قدرت کنترل و قدرت تعریف قدرت مسیرهای دست یابی به قدرت تعریف کنترل انواع کنترل دو نظریه در زمینه کنترل قدرت - کنترل پیش فرض های دیدگاه…

پاورپوینت اخلاق جنسی

پاورپوینت اخلاق جنسی پاورپوینت اخلاق کاربردی اهمیت ازدواج عوامل شهوت پرستی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب آیین زندگی فصل ششم(اخلاق جنسی) نوشته شریفی فهرست مطالب:بیان دیدگاه ها,عوامل شهوت پرستی,اهمیت ازدواج در اسلام,جایگاه و اهمیت,فضایل اخلاقی مربوط به امور جنسی,…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ابرازگری هیجانی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ابرازگری هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابرازگری هیجانی مبانی نظری ابرازگری هیجانی پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی پیشینه داخلی ابرازگری هیجانی پیشینه خارجی ابرازگری هیجانی پیشینه پژوهش ابرازگری هیجانی پیشینه نظری…

پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی صنایع کوچک و متوسط

پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی صنایع کوچک و متوسط پرسشنامه عملکرد مدیران پرسشنامه عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عملکرد مدیران بازاریابی صنایع کوچک و متوسط…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تصمیم گیری مشارکتی مبانی نظری تصمیم گیری مشارکتی پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی پیشینه داخلی تصمیم گیری مشارکتی پیشینه خارجی تصمیم گیری مشارکتی…

پاورپوینت بررسی چالشهای حقوقی پرداخت بین المللی از طریق حواله های ارزی

پاورپوینت بررسی چالشهای حقوقی پرداخت بین المللی از طریق حواله های ارزی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی چالشهای حقوقی پرداخت بین المللی از طریق حواله های ارزی چالشهای حقوقی پرداخت بین المللی از طریق حواله های ارزی مفهوم حواله مفهوم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *